Aby urozmaicić szarą rzeczywistość i dodać trochę kolorów postanowiłam kolejne spotkania ze znajomymi (bo rodzina to tradycjonaliści) robić tematycznie - KUCHNIA Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA. Na podstawie znanych mi przepisów zamieszczonych również na WŻ mogę utworzyć menu. Prawda taka, że nie znam się dokładnie na kuchni z tych rejonów świata, na zwyczajach, a może też i nie znam specjałów danych kuchni (oprócz tych które wypróbowałam) i licze na Wasze przepisy, które Was zachwyciły w kuchniach różnych narodów. Czytam w internecie...(a może Wy znacie jakieś ciekawe strony)
Nie jestem wielką specjalistką odnośnie Kuchni narodów,ale z tego,co wiem,to pierogi ruskie nie mają nic wspólnego z kuchnią rosyjską-oprócz nazwy (podobnie jak ryba po grecku z Grecją).Może lepsze byłyby pielmieni?Przyznam się,że ich nie robiłam ani nie jadłam,ale muszę sopróbować.
Jesli chodzi o Czechy,to moze jeszcze typowe czeskie knedliki,z czerstwej bułki?
Wiem, wiem :) Ja takie ruskie zrobię nadzienie w drożdżowym cieście - to takie ruskie pirożki :)
A,to prawda,niedawno czytałąm na ten temat.
Ciasto jak na pączki, tylko nie słodkie, nadziewasz farszem mięsnym, kapuścianym lub tzw. kartoszką (tak jak w pierogach ruskich) i pieczesz jak pączki na głebokim oleju. Super! Takie babuszki podaja to jak się jedzie koleja przez Rosję. Swoja drogą przypomniały mi się tzw. Chicziny na Kaukazie - to cos w rodzaju tortu naleśnikowego przekładanego mięsem (chyba dobrze przyprawiona baraniną). Bardzo dobre! I TUCZĄCE!
No właśnie,dlaczego nie są u nas popularne?
No,a młodą,do brze przyprawioną baraninę bardzo lubię.
Bo może jeszcze nie wszyscy o nich wiedzą :) Dlatego się pisze takie posty :) No a ja jeszcze chcę wiedzieć więcej na temat kuchni innych narodów. Uwielbiam próbować :) Teraz zaczynam przygodę z kuchnią indyjską... ale jakoś nie wiem od czego zacząć :(
Zacznij może od poznania jakiegoś indyjskiego kucharza